Ktoré látky by mali užívať ženy (nielen) počas menštruácie?

Vitamíny a minerály sú dôležitou súčasťou zdravej stravy pre ženy, pretože im pomáhajú udržiavať optimálne zdravie a podporovať rôzne telesné funkcie. Mnoho žien tieto látky užíva až, keď je neskoro a odnesú si to na únave či celkovom vyčerpaní.

Nielen počas menštruačného cyklu, ale celého mesiaca sa môžete cítiť slabo a vyčerpane. Každé telo je špecifické a má iné potreby. Vo všeobecnosti však platí, že vám môže chýbať v tele nejaký vitamín či minerál, teda látka, ktorú nezískate v dostatočnej miere prostredníctvom stravy a ukázať sa to môže napríklad aj počas vašej periódy.

Počas menštruácie môžu ženy pociťovať rôzne symptómy, ako sú bolesti brucha, únava, náladové zmeny a ďalšie. Niektoré vitamíny a minerály môžu pomôcť zmierniť niektoré z týchto symptómov a podporiť celkové zdravie. Patrí k nim vápnik, magnézium, železo, vitamíny skupiny B – predovšetkým B6, Omega-3, železo a D-čko.

Tieto látky by ste nemali vynechať celý mesiac

Vitamín D je dôležitý pre zdravie kostí a imunitný systém. Je tiež spojený s prevenciou niektorých chorôb, ako je osteoporóza a určité typy rakoviny. Niektoré štúdie naznačujú, že mnoho ľudí má nedostatok vitamínu D, preto je dôležité zahrnúť do stravy potraviny bohaté na vitamín D alebo užívať doplnky.

Vitamín K je dôležitý pre zdravie kostí a tiež hrá úlohu pri krvácaní a zrážaní krvi. Zdroje vitamínu K zahŕňajú zelené listové zeleniny, brokolica, kapusta a niektoré oleje.

Kyselina listová alebo vitamín B9 je dôležitý pre správny vývoj plodu počas tehotenstva a tiež hrá úlohu pri tvorbe krviniek. Preto je dôležité, aby tehotné ženy užívali dostatok kyseliny listovej. Okrem toho je kyselina listová dôležitá aj pre všeobecné zdravie kostí a srdca.

Podpora celkového zdravia

Vitamín C je silný antioxidant, ktorý pomáha podporovať imunitný systém a zdravie kože. Je tiež dôležitý pre absorpciu železa a tvorbu kolagénu. Dobré zdroje vitamínu C zahŕňajú citrusové plody, papriky, jahody a brokolica.

Vitamín E je antioxidant, ktorý pomáha chrániť bunky pred poškodením spôsobeným voľnými radikálmi. Je tiež dôležitý pre zdravie pokožky a pomáha pri znižovaní zápalu v tele. Zdroje vitamínu E zahŕňajú orechy, semená, avokádo a rastlinné oleje.

Vápnik je dôležitý pre zdravie kostí a zubov. Pre ženy je dôležité mať dostatok vápnika v ich strave, najmä počas obdobia menopauzy, keď sa riziko osteoporózy zvyšuje.

 Zdroj fotografií:Unsplash.com

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek