Značka Gucci patrí bezpochyby medzi také, ktoré vládli a vládnu svetu módy. Poďme sa spoločne pozrieť na históriu tohoto úspešného gigantu, zlomové okamihy a všetko, čo sa značky Gucci týkalo a týka.
Za zrodom značky Gucci stál v dvadsiatych rokoch minulého storočia na prvý pohľad obyčajný muž menom Guccio Gucci, ktorý sa vďaka svojej vášni pre kone rozhodol založiť obchod s koženými doplnkami určenými práve pre jazdu na koni. Z času na čas sa Guccio pustil aj do záležitostí, ktoré majú k móde bližšie. Dobové kabelky a kabely si aj dnes zachovali pôvodný netradičný a nevšedný dizajn. To, že sa meno Gucci bude tradovať po celom svete, bolo v tej dobe zatiaľ vo hviezdach. Zatiaľ čo Guccio sa po celý život venoval rovnakej vášni, jeho potomkovia prahli po niečom väčšom a úspešnejšom.
V otcových šľapajách šli aj jeho traja synovia, ktorí sa postarali o ďalší rozmach vtedy ešte nie príliš známej módnej značky. Po otcovej smrti v roku 1953, sa bratia Gucciovia, Aldo, Vasco a Rodolfo vypracovali a počas niekoľkých rokov si získali zákazníčky s tak slávnymi menami, ako je Audrey Hepburn, Jackie Kennedy nebo Grace Kelly. Nie je teda divu, že predaj kožených doplnkov mal správnym smerom vykročené priamo k svetovej móde.
V šesťdesiatych a sedemdesiatych rokoch značka Gucci expanduje do mnohých krajín sveta. Pôvodne taliansky malopodnik sa teraz stáva svetovým gigantom, ktorého meno používajú zákazníci zo všetkých kútov sveta. Gucci už sa nechváli len prestížnymi taškami a príslušenstvom, ale aj mnohými inými druhmi tovarov, medzi ktorými výnimkou nie sú parfémy, hodinky, slnečné okuliare alebo dámska či pánska konfekcia.
Maurizo Gucci, Rodolfov syn a Gucciov vnuk, preberá vedenie celej spoločnosti. A pretože všetci Gucciovi majú talent v krvi, nie je divu, že značka stále viac prosperuje. Na úspechu značky sa podieľali aj Aldo Gucci a Domenico de Sole, ktorí sa rozhodne nemohli sťažovať na nedostatok zákazníkov či poklesy tržieb.
V roku 1993 bol kvôli finančným problémom zavraždený posledný dedič z rodu Gucciových, Maurizo. Značku preberá spoločnosť Investcorp. Zanedlho sa kreatívnym riaditeľom Gucci stal Tom Ford, ktorý má dnes samostatnú, úspešnú, rovnomennú módnu značku.
Keď sa povie Envy, každý vie, že ide o vôňu, ktorej nádhernú vôňu len tak niečo neprekoná. Tento parfém dotvára značku Gucci k úplnej dokonalosti. Envy je zmesou magnólie, fialky, jazmínu a santalového dreva. Ingrediencie, ktoré sú zladené tak nápadito a dobre, že sa asi nenájde nikto, kto by Envy neholdoval.
Gucci a súčasnosť
Značka Gucci je v súčasnosti zverená do rúk úspešnej módnej návrhárky Fridy Giannini. S každou novou kolekciou dokáže prekvapiť a úspechy sa jej rozhodne nevyhýbajú. Frida značku dostala späť na také postavenie, aké si zaslúži – skrátka medzi hviezdy ostatných špičkových módnych značiek.
Zdroj fotografií: Gucci.com